Faceți căutări pe acest blog

marți, 18 august 2009

romania celor 3C : comunicativa, consumatoare,comoda


(Declaraţia de independenţă a Statelor Unite ale Americii, scrisă de Thomas Jefferson în 1776)

"Noi deţinem aceste adevăruri să fie evident, ca toti oamenii sunt creati egali, care acestia sunt dotati de Creatorul lor cu anumite drepturi, care printre acestea sunt dreptul la viaţa, la libertate, şi de exercitare a fericirii" o traducere by my :)& google traducere bine inteles.

  • Aceasta declaratie ma duce cu gandul la filmul Zeitgeist 2 Addedum (cautat-il il gasiti si pe you tube)in care tot globul nostru pamantean este condus de.... SURPRIZA TOT S.U.A., dar cine are fraiele in mana tot nu se stie, uni zic ca Masoni ?? este un subiect neterminat inca si foarte dezbatut .Banca noastra cea de toate zilele (care mi te-a dat guvernu) este un instrument al asa zisul capitalism democratic in care noi toti ne indatoram; tot timpul avem nevoie de unealta de schimb banul; ce se intampla de la fabricarea lui pana la foamete, de ce se fabrica, cine da ordinul de fabricatie, cine face schimbul dintre asa zisele obligatiuni si bani, cine ne indatoreaza pe noi in momentul de fata; sunt niste raspunsuri pe care sigur nu le sti in totalitate dar cu siguranta ai sa le ingelegi.
  • Gandestete cititorule la urmatoarele un copil moare la fiecare 5 secunde din cauza foametei, copiii din Somalia mor din cauza malnutritiei, pietrele fierte de o mama care spera ca intre timp copii o sa adoarma sa nu mai ceara de mancare ca nu e gata mancarea inca si ei cred oare ca nivelul de calori se masoara in cate pitre a pus la fiert???. Si mai exista egalitate exista dreptate toate aceste lucruri se intampla si pe toate tot ei le detin .Popoarele lumi se indatoreaza din ce in ce mai mult la aceste organizati (mana in mana cu corporatiile) si isi infometeaza semeni pentru ca nu mai au cale de scapare trebuie la fel ca orice om normal si inteligent trebuie sa-si plateasca datoriile si ridica tot felul de taxe si impozite pentru a aduna mai multi bani, aceste state vor sa fie suverane peste teritoriul lor dar ajung sa fie suzeranitate de cei care le imprumuta.Autonomia lor este discutabila, este ca atunci cand cineva iti interzice sa faci o afacere pentru ca in actele constitutive ale firmei tu nu ai codul C.A.E.N. al ramuri din care se trage afacerea. Nu este un gand negativ ci ma gandesc doar si pun aici... o intrebare , se deschide oare (sau redeschide de ce nu) o alta lume a marilor corporati a marilor realizari ascunse in domeniul afacerilor (cireasa de pe tort), asa zisa refeudalizare unde faraoni sunt marile corporati si cei care fac piramidele suntem noi.... OARE???. Noi cei care ne bem cafeaua cea de toate zilele ne gandim oare la acei cultivatorii care pentru volumul lor cultivat pe zi( cantarit cu mare grija sa nu lipseasca vreun gram) primesc 50 de centi pe zi ??? eu cred ca nu, noi ne vedem de problemele noastre e si normal, dar marile corporati nu gandesc la fel ca noi eu zic ca da "avem alte probleme nu avem timp sa ne gandim sau sa ne prefacem ca ne intereseaza dar pune totusi pe cineva sa vada daca asa este sa investigheze cazul". Nu ca as vrea sa fac parte din aceata categorie (marile corporati) dar comportamentul unor asa zisi oameni de afaceri sau deputati ma face sa fiu asa incorigibil orice subiect as deschide as puncta cate o corporatie sau o bresa de afaceri monopol exemple ar fi : tutunul, petrolul,gazul,apa in unele teritori drogurile si cred ca mai puteti gasi.

  • Motto din cartea " Masura vremii: indemn la normalitate Mircea Platon, Gheorghe Fedorovici" : „Practic, România e un uriaş studio de televiziune dedesubtul căruia se află un azil de noapte. Cei din studio se uită la cei din azilul de noapte nu ca la oameni, ci ca la o ,,masă biologică”, ca la o ,,populaţie” bună de manipulat, supt şi sacrificat. Cei din azilul de noapte îi privesc pe cei din studio nu ca pe oameni, ci ca pe ,,vedete”, ca pe nişte icoane, ca pe nişte idealuri pe care le poţi atinge dacă joci după regulile jocului.”.
  1. Comunicarea dupa parerea mea e acel verb cu intenti jucause (rele sau bune), spontan cu tehnici si tactici care pot sau nu pot sa-ti aduca benefici unele importante uriase chiar, altele de o insemnatate mica. In Romania zilelor de astazi comunicarea este din ce in ce mai buna mai ales in mas-media nu degeaba suntem asa de mediatizati practic manipulati de tot felul de stiri care mai de care. In secolu crizei si al marilor schimbari traim intr-o societate de suzeranitate unde ingamfarea si nesimtirea este la ea acasa, unde se poate vorbi comunica la nivelul de inversare al vorbelor si de o continua rastalmacire a vorbelor un fel de cod al vorbelor de exemplu: nu aveti voie sa faceti - tradus vine - aveti voie sa faceti asta / cei care lipsesc astazi nu le luam in considerare voturile - cei care lipsesc astazi voturile lor vor fi demne de luat in seama/ traiti bine ( vestitul indemn ) / ati trait destul acum noi suntem la putere / vom intra in europa - dati drumul frontierelor si imprastiativa / era o convorbire secreta sau intrevedere secreta - nimic si nimeni nu ne va opri acum cand toti stiu ..../ conteaza ce ai in cap si in suflet nu cat esti de cult sau bogat - imaginea conteaza uitate in oglinda si vorbeste mai mult cu tine de fata . Peste tot unde ne uitam vedem urmatorul lucru imaginea conteaza epoca in care exista imaginea, inseamna haine si atitudine unde smecheriile sunt tot mai legale. Atuurile de care este nevoie sa treci cu bine sunt estetica hainelor, imaginea oamenilor superioara sau cat mai desenata care pare cate o data fi riscanta dar si pozitiva. Sexul izvoreste din tot ceea ce femeile spun atitudine pozitiva, nimic nu ne opreste din aceasta imaginatie continu alimentata de complexe si de o comunicare platonica cu noi insine. Vedem lumea si noi o copiem, de mici am invatat sa copiem la desen, la lucrul manual, din ce in ce mai mult ne copiem intre noi, gandurile pot fi copiate se pare ca in fiecare dintre noi exista un xerox pe baza de ganduri, idei si comunicari. Dar cel mai rau este atunci cand spunem " am revenit cu picioarele pe pamant" . Comunicarea este ca si sexul unele cupluri o fac in fiecere zi altele la o luna o frecventa mai mica sau mai mare nu strica dar nu e nici buna , comunicand mai des ne dam seama ca nu prea avem noutati dar avem timp, comunicand mai rar nu avem timp dar avem noutati; asa ca mas-media romaneasca si nu numai face prea mult sex cu noi.
  2. Al doilea ar fi Consumul. Zicala "Raportul dintre productie si consum in Romania este ilogic – e ca si cum ai căca mai mult decat mananci." e spusa de altcineva. Consumand, abordam o atitudine, dam un anumit sens existentei noastre, ne plasam într-o anumită pozitie sociala. Mai mult, ne definin identitatea prin adoptarea unui fel de viata, "lifestyle"il numim , bazat pe materialismul societatii . În aceasta situatie, banul va deveni tinta, bunul suprem doar prin acumularea de produse, si care se pare ca a devenit o buna viata . Primejdiile la care ne supunem ca cumparatori într-o societate care legitimează făţiş practica hotiei libere. Oliver James (psiholog) spunea ca Afluenza, "sau manifestul actorial cu privire la originile nefericirii noastre în ciuda atingerii unui nivel de trai prosper şi a unei averi considerabile." Ea apare ca un virus specific clasei de mijloc si nu numai/ apare ca reactie a unui "set de valori distructive", punandu-se pret mai ales pe imaginea sociala si fizica, supraestimarea banilor şi a bunurilor şi cautarea obstinată a celebritatii. Persoanele afectate de acest virus simt nevoia patologică de a accepta un loc de muncă opresiv, şi mai mult, sunt caracterizate de incapacitatea de a gandi independent. Renuntarea la individualitate şi adoptarea calitatilor colectiviste, faptul ca îsi doreste ceea ce doresc şi ceilalti, copiind tot , ne plasează într-o logică unde libertatea nu mai are niciun sens de sine statator este doar o idee sau o aluzie. Iar în loc ca afilierea la comunitatea consumista sa fie percepută drept alinare, omul este de fapt usurat ca nu trebuie sa-si mai asume responsabilitatea individuala.Caractere de Management si Marketing , cei care se consideră pe ei însisi mărfuri, bunuri aflate la cheremul celorlalti pe care trebuie sa-i satisfaca prin prezentare comerciala şi sa le obtina aprobarea, bani si semnatura. Succesul în cariera in romania zilelor noastra depinde în mare masura de felul cum “se vinde” o persoana imaginea ta sau a mea , corporaţiile exploatand instabilitatea emotionala şi manipulandu-si fara scrupule angajatii. Efectele acestei vieti se soldează cu depresii şi anxietate, iar pentru a scapa de singuratate şi a înlatura nevoia de intimitate, oamenii recurg la shoppingul compulsiv ceea ce sar numi ONIOMANIA ( in cazul femeilor iar barbati recurg la altele). Deveniti sclavi ai publicitatii, care nu-si mai propune sa vanda produse, ci promisiunea de a ne face mai frumosi si mai creativi, oamenii infectati de asa ceva sunt nişte Homo Consumens, care au dobandit un succes conventional şi care aleg sa se complaca în consum ostentativ, confundand dorinţele cu nevoile. Dupa cum vedem nu mai avem paduri am consumat o mare parte din ele ne chinuim sa le punem la loc acum si ne tot indreptam degetul aratator spre un vinovat. Nu suntem noi cei vinovati care astazi am aflat de asta ci cei din inaintea noastra e ca si cum ar veni decembrie si pe data 23 ne dam seama ca pe 25 vine Craciunul parca nu am sti ca in fiecare an pe data de 25 decembrie vine Craciunul . Consumul nostru devine tot mai inapoiat ne ducem acolo unde o data era pamant crud nu cu multe ingrasaminte si mancam tot mai sanatos dar inapoiat fara marile E-uri cu care noi am crescut, si din nou cineva a avut ideea de a manca sanatos si a numito mancare BIO; dupa mine si alti este bine sa mananci sanatos dar pretul ne omoara si poftim o noua afacere de viitor BIO - MANCARE - COSMETICE- SPALARE - VIATA cu lozinca " corp sanatos din portofel gros" by my
  3. Dupa ce am vazut ca facem parte dintr-o tara comunicativa, consumatoare este randul sa o vedem si comoda. De fapt este o tara foarte stresata suntem niste oameni foarte stresati avem o multime de probleme fugim cand vin altele si facem cel mai mare circ de cei care au o viata de invidiat care au soluti pentru toate. Noi suntem poporul care vrea capra vecinului cai mai mare si frumoasa sau vedem paiul din ochi altuia dar din ochii nostri nu il vedem. Dar cu toate astea suntem un popor cu o istorie superba cu o grafica superioara si o infrastructura inapoiata, am ajuns acolo unde comoditatea este sora cu lenea unde munca nu mai are pretul ei, pretul munci il valorificam noi, noi stim cel mai bine cat costa, de multe ori nu facem nimic pentru ca e un pret prea mic, ne place la nebunie sa inflorim anumite lucruri sa ne dam mari cu ele, uneori chiar uitam ce minciuni am zis si ne recunoastem ca fiind uituci. Romania este o tara comoda in care stresul nu mai este ceva de care sa fugi este parte din ea si din tot ceea ce noi facem stresul se transforma intr-un mod de viata care intervine in momentul in care zici " acuma chiar ca-s futut ". Dupa ce zici aceata autosugestie viata ti se pare mai curva pe care esti inebunit sa o cuceresti si ce faci " te futi in ea de viata" . Prin aceste SUGESTI viata romanului devine tot mai comoda.
  • ROMANIA TARA CEA MAI COMODA CU O RATA DE CONSUM A NERVILOR PE TOATE CAILE DE COMUNICARE
  • CONSUMUL IN ROMANIA A DEVENIT MAI COMOD DATORITA COMUNICARI BUNE DINTRE PORTOFEL SI OM
  • COMUNICAREA CONSUMULUI DE BIO-VIATA A INCEPUT IN ROMANIA CU O COMODITATE IESITA DIN TIPARE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu